tisdag 6 januari 2009

Datafingret i fara!

Höll på att röja lägenheten och städa bort alla julsaker när jag skar mig i fingret så det sprutade blod. Det var den jäkla julstjärnan vi hade i somrummet som gav mig ett djupt sår i mitt datafinger (det som jag styr laptopen med alltså). Stjärnan är jord av någon form av metall och kanterna är visst väldigt vassa, bra att veta till nästa år!
För några år sedan hade jag garanterat svimmat när jag såg att blod forsa ner över handen, men efter att ha jobbat inom vårdet och gjort nästan hela undersköterskeutbildningen kunde jag hantera det riktigt bra. Lite kallsvettig blev jag, men inte mer än att jag kunde lägga om såret själv.
Anledningen till att mina fingar är extra känsliga är för en skada jag fick när jag var 8 år. Jag skulle dela på ett äpple med en kniv och hade fingret under äpplet. Ja, där rök hela fingertoppen som senare fick sys tillbaka. Ända sedan dess är jag extra känslig över mina fingrar, det tog många år innan jag tog i en kniv igen. Och istället går jag och skär mig på en JULSTJÄRNA?! Ja, herregud..

0 kommentarer: