torsdag 8 januari 2009

Konstiga drömmar

Det har varit en omtumlande dag idag med begravningen och alldeles för lite sömn. Nu i kväll har jag och Danne legat i soffan och tittat på Grammisgalan. Vi har varit sura på hur fel (enligt oss) det har röstats i både den ena och andra kategorin. Nu ligger han och sover, hans julledighet från jobbet är nu över och han ska upp som vanligt 6 i morgon bitti. Själv har jag nästan varit uppe i 24 timmar nu och börjar känna mig lite vimmelkantig. Men någonting i min kropp hindrar mig från att gå till sängs. Jag tror det är rädslan av att få samma dröm som jag hade igår natt.
I drömmen drömde jag att jag vaknade i min säng mitt i natten och hallucinerade. Jag såg olika varelser överallt i rummet och i drömmen trodde jag verkligen att det var verkligt. Jag försökte hålla för mina ögon samtidigt som jag sa till Danne om och om igen att jag såg massa konstiga saker. När jag vaknade till slut visste jag inte om jag drömt eller om jag haft ett psykiskt sammanbrott. Nu försöker jag utgå ifrån att det var en dröm, det måste väl ha varit en dröm?! Varför rör man till det så mycket att man drömmer att man drömmer att man vaknar? Sjukt förvirrande.

För övrigt så har jag fått tillbaka min kreativitetsklåda igen. Jag måste fotografera, måla, scrapbooka eller göra något annat sjukt kreativt. På lördag ska hela min familj plus en del av mian och Dannes vänner ut till en sjö och pimpla. Då ska jag ta massor av vackra fotografier på det fina landskapet över isen och snön. Hoppas att solen skiner också så blir det extra fina bilder. Jag vill ha en digital systemkamera, någon som har 5000 över att skänka till en fattig student? Nej, jag tänkte väl inte det...
Det ska bli sjukt mysigt på lördag. Varm choklad och smörgåsar, lager på lager med kläder och den ständiga tävlingen om vem som får störst och flest fiskar. Jag hade tänkt att ta min första seger då! Senare på kvällen skulle eventuellt jag, Danne och några vänner käka middag och sedan gå ut på krogen. Det kan ju bli en toppendag! :)

0 kommentarer: