torsdag 22 januari 2009

To do

Idag behöver jag en pricka-av-när-det-är-klart-lista.


  • Sortera tvätten
  • Fixa disken
  • Stoppa i 3 maskiner tvätt
  • Hänga tvätt på tork
  • Stoppa in 3 nya maskiner
  • Hänga tvätt på tork
  • Vika tvätt
  • Lägga in tvätt i garderoben
  • Plocka undan
  • Rensa post-/pappershögen
  • Handla mat
  • Laga mat
  • Damma
  • Dammsuga
  • Skura badrummet på övervåningen

Kl 20:20 - Nej det blir inget mer gjort idag. Jag skiter i det här och tittar på handbollen istället. I alla fall början på den innan De halvt dolda börjr på SVT.

Kl 19:05 - Nu har jag handlat till fiskgratängen som jag tänkt att laga. Glömde så klart inhandlingslappen hemma så jag hade räknat med ytterligare ett stort nederlag idag när jag kom hem och insåg vad jag hade glömt. Men jag glömde bara citron, och det kan man ju klara sig utan. Ingen blir väl gladare än Danne som hatar citronsmak.

Kl 15:50 - Bitterfittan har nu blivit ännu mer bitterfittig. Jag släpade med mig tvättkorgen ocg två tvättpåsar fulla med tvätt ner till tvättstugan (ut genom ytterdörren, ner för två trappor, låsa upp en dörr, gå längst en korridor, låsa upp en till dörr, gå 3 meter, låsa upp ännu en dörr och där är tvättstugan). Och vad ser jag när jag kommer dit? Att tvättiden är IMORGON! Så det var bara att släpa tillbaka skiten igen. Visserligen har jag en hel del färre punkter att göra idag, men jag måste ju göra dom i morgon så det gör ju bara saken ännu värre. Toppendag!

Kl 15:35 - Disken är klar, puuuh. Det tog ju inte alls så långtid egentligen, bara det att det är så förbaskat tråkigt. Nu har jag tvättstugan. Sitter på msn nu och försöker muta min bror till att komma och tvätta åt mig, har ingen större framgång dock.

Kl 15:10 - Nu har jag brutit ner dagen i 15 punkter. Desto fler punkter desto bättre, för det känns ju så skönt när man får styka över dom en efter en. Nu gäller det bara att få allt överstruket också.

0 kommentarer: