måndag 26 januari 2009

Tårar

Jag vet inte vad det är med mig ikväll. Kanske beror det på den totala bristen av sömn det senaste dygnet. Jag gråter, glädjetårar, tårar av smärta, tårar av medlidande, tårar av sorg. Alla slags tårar gråter jag i kväll. Och allt åt några tv-program som bara har fått mina känslor att svälla över. Bröllopet i Bonde söker fru fick det att välla över av glädjetårar. Det var så vackert, så ärligt och så kärleksfullt. Och alla andra slags tårar har kommit av Greys Anatomy. Jag vet inte vad, men helt plötsligt verkade allt sorgligt, smärtsamt och hemskt. Och allt blev så påtagligt. Det lustiga med denna serie är ju komiken som kommer inblandad bland all sorg. Så helt plötsligt kan man börja skratta mitt i värsta gråtattacken. Jag kan ju i alla fall konstatera att jag har väldigt nära till mina känslor ikväll. Ganska skönt att bara låta allt svalla över ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med svallande känslor! Kan bara meddela att det blir värre när man fått barn och det blir värre med åldern! Kram L

Anonym sa...

Visst är det härligt med svallande känslor! Kan bara meddela att det blir värre när man fått barn och det blir värre med åldern! Kram L