måndag 12 januari 2009

Golden Globe-galan

I natt satt jag och tittade på Golden Globe-galan. Det var, precis som på den svenska guldbaggegalan, en hel del filmer som jag inte hade hört talats om tidigare. Fick upp ögonen för en hel del filmer som jag absolut måste se framöver. Mina tårar började spruta två gånger under galan. Första gången var när Heath Ledger fick pris för bästa biroll i The Dark Knight. Hyllningsapplåderna till den avlidne skådespelaren var långa och gav mig rysningar över hela kroppen och tacktalet som hölls för honom var väldigt gripande.


Andra gången som tårarna kom fram var när Kate Winslet fick pris för bästa skådespelerska i filmen Revolutionary Road där hon spelar mot Leonardo Di Caprio. Hennes tal var ärligt, hennes glädje var otroligt fint och hennes tårar var väldigt medryckande. Jag måste verkligen se till att se denna film så snart som möjligt! Kate är en fantastisk skådespelerska! Hon fick senare även pris för bästa biroll i filmen The Reader.

Jag hade gärna sett att Mamma Mia! hade fått ett pris, det är den faktiskt värd! Helst skulle jag ha sett att Meryl Streep hade vunnit sin nominering som bästa skådespelerska i drama-eller musikal-film.

0 kommentarer: