fredag 2 januari 2009

Guldbaggegalan

Hur kommer det sig att man inte har hört talats om filmerna som är nominerade där? Och hur kan samma okända filmer vara nominerade i ALLA kategorier?! Går ens dessa filmer på bio? Eller vart visas dom? Jag brukar se guldbaggegalan varje år och i år kommer inte bli ett undantag då Johan Glans ska vara programledare. Men varför är det så här? Varför har inte dessa filmer gått på bio? Varför nomineras inte de filmer som HAR gått på bio?

Förvirrad.

Har ni hört talats om filmerna De ofrivilliga, Låt den rätte komma in eller Maria Larssons eviga ögonblick? Dessa filmer dyker upp i princip varje kategori. Är det bara jag som är lost eller har dessa filmer faktiskt funnits tillgängliga?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jo..om det är okej så har jag lagt in dig på min sida i min bloggtopp!:)

Jenny sa...

Aboslut! Jätteroligt! Nu ska jag ta och kolla in din blogg :)

Fröken Fräken sa...

Ja, Låt den rätte baseras ju på en asbra bok av John Ajvide Lindqvist. Den borde du läsa du som gillar böcker :)

Anonym sa...

Håller med och hittade en möjlig förklaring till att ingen sett filmerna i den här bloggen http://marianova.com/users/annikamarusarz/blog/guldbaggegalan-2009

Anonym sa...

Låt den rätte komma in är ju jättekänd, alla har ju pratat om den?