måndag 26 januari 2009

Utmaning: Tidsperspektiv

Jag såg denna utmaning på en blogg och tänkte att jag skulle sätta in mitt liv i lite tidsperspektiv. Kopiera gärna utmaningen och gör den ni också!

För 5 år sedan: För exakt 5 år sedan hade jag den värsta tiden hittills i mitt liv. Jag hoppade av skolan och led som mest av min panikångest och åkte in och ut på sjukhus. Några månader tidigare hade jag lämnat svinet. (shit! har det redan gått 5 år?!)

För 3 år sedan: Då var jag nyförälskad i min Daniel. Vi borde fortfarande hemma och vi skulle snart komma att fira ett år tillsammans. Jag mådde mycket bättre då, men var fortfarande mycket begränsad i min vardag (av ångesten alltså). Vi längtade efter en egen lägenhet och det skulle inte dröja så länge innan den drömmen blev verklighet.

För 1 år sedan: Om jag minns rätt så hade vi precis fått reda på att vi skulle få en ny lägenhet (den vi bor i idag) och vi var ganska lyriska över det. Jag tror vi fick lägenheten två månader senare, men förmodligen hade jag redan börjat packa vid den här tiden (var sjukt trött på den gamla lägenheten).

För 3 månader sedan: Jag var nervös och förberedde mig som mest inför min praktik jag skulle ha i England. Jag hade en av de bästa och största erfarenheterna i mitt liv precis framför mig.

Igår: Var mest hemma. Hade filmkväll med Danne och satt och pysslade i photoshop. Aningen bakfull kan jag nog tillägga.

Idag: Har avslutat den jobbigaste kursen i min undersköterskeutbildning och är sjukt trött pga av mina jobbiga sömnproblem.

Imorgon: Ska åter igen ägna mig åt studier, den nya kursen Omvårdnad är det som står på schemat.

Om 1 år: Det här blir ju lite blandning av dröm och verklighet. Om ett år är jag färdigutbildad under undersköterska och har, förhoppningsvis, ett jobb där jag trivs och kan bli kvar för en bra tid framöver. Jag är lycklig och Danne skriker ut till hela världen att nu vill han minsann skaffa barn!! Okej, det där sista var kanske att ta i, men man får väl drömma ;)

Hur ser ditt tidsperspektiv ut?

0 kommentarer: