torsdag 1 januari 2009

Min nyårsafton

Det var en riktigt bra kväll/natt igår. Vi började med att äta den goda middagen, spela Geni och bara umgås i några timmar innan vi gick ned på stan inför tolvslaget. Känslan när man kom gående på bryggan nere vid ån medan stan fylldes av människor och himlen fylldes av fyverkerier var helt fantastisk. Det var så otroligt mäktiga och vackra raketer i år. När de sista hade skjutits gick det är sus genom alla människor som följdes av en spontan applåd. Ja, det var otroligt mäktigt! Kanske har de lagt ner lite extra krut på det hela för att staden fyller 350 år i år.
Efter det gick vi och satte oss på Grappa som snabbt fylldes av välbekanta ansikten. Jag firade med lite baileys, jäger, tequila rose och öl (vilken blandning egentligen). Mådde riktigt bra. Jag hade tagit det väldigt lugnt med alkoholen tidigare eftersom jag varit lite orolig i kroppen. Men efter tolvslaget var jag bara totalt avslappnad och kunde njuta fullt ut. Väldigt skönt!
Klockan blev 3 och krogarna stängde, då gick vi vidare hem till oss och öppnade skumpan som vi hade glömt tidigare. Tror att det sista glaset slank ner strax efter 4 och vid halv 5 så gick dom sista hem och vi la oss i sängen, väldigt trötta, och somnade på stört.

Vaknade vid halv 2 idag, aningens torr i halsen men annars väldigt välmående. Vi ska strax äta matrester från igår och sen har jag en känsla av att det kommer bli en väldigt lugn dag framöver.

0 kommentarer: